Salmi AR on lisätyn todellisuuden sisältöjen tuottamiseen, hallinnointiin ja käyttämiseen tehty kokonaisuus. Yritysten tärkein työkalu on verkkopohjainen hallinta-alusta, jossa käyttäjä voi luoda lisätyn todellisuuden sisältöä. Käytännössä sisältö voi olla hyvinkin yksinkertaista, kuten valokuvia, videoita, ääntä tai tekstiä. Myös 3D-animaatiot tai muut digitaalisesti tuotetut sisällöt voidaan ottaa käyttöön Salmi AR:n hallintatyökalulla.
Asiakkaille päin näkyvin osa on ilmainen Salmi AR -sovellus, jonka voi ladata Apple Storesta tai Google Playsta. Sovellus toimii siis kaikilla kohtuullisen uusilla Applen tai Android-puhelimilla.
Esimerkkejä siitä, miten AR-sisältö hyödyntää asiakaskokemusta:
Virtuaaliset 3D-tuote-esittelyt
Ennakkokokemus tuotteesta tai käyntikohteesta
Informaatio ja opastaminen: rikastettu sisältö voi olla esimerkiksi tietoa käyntikohteesta tai jokin opastusvideo
Kieliversiot: AR mahdollistaa sen, että tekstin skannaamalla se voi näkyä käyttäjän haluamalla kielellä
Mielenkiintoista sisältöä käyntikohteessa ja markkinoinnissa: esim. interaktiiviset 3D-sisällöt, videot, kuvat ja äänikerronta
Tuotteistettuja virtuaalikierroksia: virtuaaliset aarrekartat museoihin tai taidenäyttelyihin, kaupunkikierrokset
Kokemuksien jakamisen suoraan paikan päällä: mobiililaitteella näkyvästä AR-sisällöstä saa otettua kuvaa ja videota, jonka pystyy jakamaan suoraan sosiaalisessa mediassa